Welkom Forums Openbaar wederom spaken stuk achterwiel

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #147264

      ha motervrienden.

      ik had vrijdag vrij en een lekker ontspannen ritje gepland staan.

      wederom had ik de pech om voor de 3de keer in mijn achterwiel een aantal gebroken rvs spaken waar de koppen dus steeds vanaf breken aan te treffen.

      ditmaal voelde ik afgelopen vrijdag tydens een lekkere dag rijden naar vlissingen een ,,gezwabber,, in mijn rear wheel.

      nadat ik dit checkte zag ik meteen al een paar gebroken spaken en nadien zelfs meerdere.

      dus einde rit , stres en kutgevoel dat dit weer voor de 3de keer gebeurde.

      dus toen eenmaal moter thuis was kon ik het achterwiel gaan demonteren / naar de banden boer om band te verwijderen laten / en naar de spakenboer. dus hoop geklooi.

      mijn wiel is bij ; DE HAAN WHEELS  in schijndel vakkundig gespaakt met rvs spaken extra dikke , doch inmiddels wordt dat nu de 3de keer dan qua stukgaan.

      oorzaak  ????????????

       

      heb mijn wheel er gistermorgen om 8 gebracht en een discussie ontstond over hoe kan dit gebeuren.

      daarop hebben ook zij geen echte verklaring.

      nu wordt gekozen voor een ,,rechte 4,5 spaak,,  in gehele wiel , dus alles vervangen weer.

      en dan hopen op ………….geen gezeik meer??

      nadeel ; wanneer is mijn wiel klaar/en band erop gemonteerd en door mij weer in de moter gezet ?

      het is er altyd druk in deze maanden , dus duimen , anders geen ride out voor mij zondag.

       

      grt ferry

    • #147265
      Willem
      Deelnemer

      Dat is balen !!! Hopelijk is het snel weer gefixt …..niet enige voorrang kunnen regelen ter compensatie ??

      Heb je de schokbreker achter al van zwaardere veer voorzien ?? Kan eventueel al de kracht op de spaken verlichten ?? Misschien moet je anders gaan denken aan een dicht of giet wiel zodat je niet meer met spaken hoeft te “rommelen” ??

      🤞😎👍 sterkte !!

      Willem

       

    • #147269

      Ha Willem

       

      Ja de achterveer ligt al klaar, en we wachten op de voorvering set nog .

      Beide progesieve  vering ter verbetering  van de veerweg.

      Hoop inderdaad  dat wellicht dat ook  meehelpt om dit probleem  te tackelen.

      • #147270

        Ha Willem

         

        Helaas voorrang geen.

        Dicht wiel of gietwiel zoals sommige 1100 modellen zijn voor 650 niet vindbaar helaas.

         

         

    • #147271
      Draggie Paul
      Moderator

      Hoi Ferry,

      Nu je achterwiel eruit is zouden we wel heel makkelijk de schokbreker los kunnen nemen om de veer te vervangen

      Gr, Paul

      • #147274

        Excuus  Paul.

        Welllllll. Vandaag kreeg ik telefoon…… de Haan wheels belde dat mijn wiel klaar was gemaakt tussendoor. Denk omdat ze 3x erg vervelend vonden en dat wilden verzachten .
        Alle spaken vervangen voor 4.5 recht type.
        Dus opgehaald na werk meteen en tegelijkertijd bij huybers mijn band weer erop laten leggen. En thuis alles ingebouwd weer incl cardan ingevet en nieuwe remschoenen tegelijkertijd.
        Blijft Un zwaar kutkarwei maar stukkie gereden net en ut rolt weer .remmen nog inlopen maar ru s tig aan breekt ut lijntje niet luidt ut spreekwoord.
        DUS IK DENK DAT IK ZONDAG MEEKAN 🥳🥳🥳💪💪 😉👋

    • #147275
      Dragstarman
      Deelnemer

      Dar is heel fijn voor jullie!
      Toch weer een fijne service van Haan! Veel veilige kilometers!!

    • #147276
      Willem
      Deelnemer

      😀👍

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.